Har vi brug for rigtige butikker når vi har internettet?

Bloggen har ligget stille et stykke tid. Alt for længe. Men nu er der lige tid til et indlæg. Det handler om internethandel og handel i fysiske butikker. Indlægget er blevet langt, men sådan går det, når man venter for længe med at læsse af. Elektroniksalget stiger på nettet og POWER vil åbne flere fysiske… Læs mere Har vi brug for rigtige butikker når vi har internettet?

Digital Disruption – når salg af annonceplads bliver et livsstilsprodukt

Digital Disruption. Uber – et taxiselskab uden biler. Airbnb – et hotel uden værelser. Ok, men er dba, så ikke en butik uden salgssted? Annoncer under ”Personlige” Der er faktisk ikke rigtigt noget nyt i det, Uber og Airbnb har som forretningskoncept. De formidler kontakt mellem nogle private personer, der har noget, og nogle private… Læs mere Digital Disruption – når salg af annonceplads bliver et livsstilsprodukt

Denne kampagne er virkeligt godt tænkt – men ikke af den grund du tror

Den spanske organisation The ANAR Foundation bekæmper børnemishandling. Et mere agtværdigt formål er nok svært at finde. For at nå deres mål om at hjælpe børn, der bliver mishandlet, har organisationen lavet en sindrig posterkampagne. To forskellige oplevelser afhængigt af vinklen man ser fra Når man ser posteren i voksenhøjde, ser man ét billede. Når… Læs mere Denne kampagne er virkeligt godt tænkt – men ikke af den grund du tror

Når målsætninger er indbyrdes uforenelige

Jeg har en websiteopgave på arbejde. Der er egentlig ikke tale om en særligt kompliceret informationsstruktur eller andre applikationsfunktionelle finurligheder. Udfordringen har bestået i at opfylde nogle kriterier, der påvirker hinanden negativt. Det skal forstås således, at opfyldes et kriterie, bevirker det, at et andet ikke opfyldes. Og det på trods af, at alle kriterierne… Læs mere Når målsætninger er indbyrdes uforenelige

Har du lagt et budget? ….Altså et performancebudget

Der er ikke nyt, at brugere af hjemmesider eller apps er utålmodige. 7 sekunder har længe været nævnt som den magiske grænse for brugernes tålmodighed. Men i dag er billedet anderledes. 2-3 sekunders loadingtid er smertegrænsen for 75 % af brugerne i dag. Efter få sekunder uden at få opfyldt deres behov forlader de applikationen.… Læs mere Har du lagt et budget? ….Altså et performancebudget

Test om dit site er mobilvenligt

Hvis ikke du har gjort det endnu, så brug Googles lille tool til at teste. Idde.dk er mobilvenligt. Test med Googles tool her…  

Forført af facebook

For nogle uger siden var jeg til konference. Temaet var forretning online. Det meste af dagen handlede om, hvordan man skal lade være at spænde teknisk ben for sine kunder, når de prøver at købe noget af en. Det er sådan set fint nok. Men dagen startede med noget andet. Dagen startede med forførelse. Dagen… Læs mere Forført af facebook